Analyser
DSK udarbejder løbende analyser, der på forskellig vis beskriver og tegner et billede af forholdene hos købmændene og i branchen i som helhed. Viden som vi referer til og anvender i vores kommunikation og politiske budskaber.
Alle analyser findes i oversigtsspalten (eller herunder på mobiler).
Seneste updates
Følg os på X og LinkedIn
Tillykke til #dkgreen med landets nye, største og mest effektive pantstation. Specialiseret til fingerspidserne i emballager af (især) aluminium og plast fra øl, sodavand og vand. Glas er dyrt at håndtere og udgør heldigvis kun en meget lille andel.
Next step: Tysk pant i…
Netop i TV 2 Nyhederne forklarede jeg, hvorfor fødevarepriserne stadig stiger 🛒
Det skyldes højere producent- og leverandørpriser – ikke højere avancer i butikkerne.
Købmanden tjener stadig kun ca. 1,50 kr. pr. 100 kr. solgt vare.
👉 Løsningen er lavere fødevaremoms
Snyd, fejl og ulovligheder i 114 ud af 116 kontrollerede kiosker:
Varer uden afgifter, fødevarer uden sporbarhed, ulovlige varer som puff-bars, viagra og personer på offentlig ydelse.
Det er det samme hver eneste gang. År efter år. Øv!
#dkpol #dkbiz
Funfact om #Halloween
Kilde: Norstat for @DSKdanmark
#dkbiz #dkforbrug

Claus Bøgelund N.
@ClausBoegelundN
Fakta om #Halloween:
Næsten halvdelen af alle husstande markerer Halloween.
Heraf:
* 76% pynter med græskar
* 44% deltager i “slik eller ballade”
* 31% pynter med mere end græskar
Der bruges ca 1/4 mia. kr i #dkbiz på Halloween
Det viser Norstat for @DSKdanmark
Fakta om #Halloween:
Næsten halvdelen af alle husstande markerer Halloween.
Heraf:
* 76% pynter med græskar
* 44% deltager i “slik eller ballade”
* 31% pynter med mere end græskar
Der bruges ca 1/4 mia. kr i #dkbiz på Halloween
Det viser Norstat for @DSKdanmark
🎃 25 % moms på græskar – skal vi ikke skære den væk?
I De Samvirkende Købmænd (DSK) mener vi, at tiden er inde til lavere moms på fødevarer – som resten af Europa:
🇩🇪 7 %
🇸🇪 6 %
🇩🇰 25 %
Læs vores halloween analyse
DSK MAGASIN
Få hjælp til butikkens grønne omstilling
I det nye DSK magasin retter vi b.la. fokus mod hvordan man får hjælp til butikkens grønne omstilling, loyale kunder i Borgerbutikken, butikstyveri og idéer til enklere regler.