Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Attraktive bysamfund kræver lokal handel

Målet med kampagnen ”Sæt pris på din by – Køb Lokalt” er at gøre danskerne bevidste om at handle i lokale, fysiske butikker for at sikre bæredygtige og attraktive bysamfund.

Målet med kampagnen ”Sæt pris på din by – Køb Lokalt” er at gøre danskerne bevidste om at handle i lokale, fysiske butikker for at sikre bæredygtige og attraktive bysamfund.

Mange mindre danske handelsbyer og butiksmiljøer er under pres og risikerer at bukke under for blandt andet stigende urbanisering og voksende nethandel. Fremskrivninger viser en reduktion fra over hundrede handelsbyer til en fjerdedel, hvis trenden fortsætter.

MobilePay og bureauet Marketsquare har taget initiativ til kampagnen, som lanceres i samarbejde med De Lokale Ugeaviser. Projektet har udover DSK opbakning fra Dansk Detail, KFI Erhvervsdrivende Fond, Landdistrikterne Fællesråd og De Lokale Ugeaviser.

Kampagne ventes at blive landsdækken i september 2019.

Direktør for MobilePay, Mark Wraa-Hansen, håber, at kampagnen kan virke som inspiration til at øge aktiviteten i og omkring de lokale butikker:

– Vi vil gerne skabe positivt fokus på den dygtige, servicemindede og moderne lokalbutik og samtidig bevidstgøre os borgere og forbrugere om konsekvenserne af, hvor vi lægger vores indkøb. Den lokale detailhandel er afgørende for et velfungerende og attraktivt lokalsamfund.

 

 

Del:

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: