Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Tank op med sundhed

Circle K har lanceret et madkoncept, som gør op med den traditionelle opfattelse af mad fra tankstationer. Kunderne kan tanke op med friskblendede smoothies, saftige burgere, frisksmurt sandwich, koldhævet brød,

Circle K har lanceret et madkoncept, som gør op med den traditionelle opfattelse af mad fra tankstationer. Kunderne kan tanke op med friskblendede smoothies, saftige burgere, frisksmurt sandwich, koldhævet brød, friskpresset juice og økologisk kaffe.

– Vi har udviklet et sortiment med vægt på smag og sundhed, så man kan stille sulten til glæde for smagsløgene og den gode samvittighed, siger marketing- og kommunikationsdirektør Ann Kirstine Havsteen, Circle K.

Blandt succeserne er okseburgerne af 100 pct. dansk ungkvæg i en lys eller mørk stenovnsbagt bolle. Burgeren kan også laves med kyllingebryst.

– Vores medarbejdere blender også i stor stil smoothies af udvalgte bær og danske æbler, mens den friskpressede juice er lavet 100 pct. af solmodne appelsiner, fortæller Ann Kirstine Havsteen.

I kølvandet på succesen med sunde shakes og smoothies vil Circle K op til sommerferien udvide juicebar- konceptet med shakes og smoothies, så det omfatter 89 stationer landet over.

Når kunderne køber en sandwich, kan de vælge at få den smurt i lyst eller mørkt brød, som er stenovnsbagt og lavet på surdej.

– Vores sandwich med håndlavede pandestegte frikadeller eller kylling med bacon røget på bøgeflis er blandt topscorerne på salgslisten, siger hun.

Til de grillede sandwich bruger Circle K økologiske brød, der er bagt på surdej og er håndæltet. Melet er malet af traditionelle italienske kornsorter. Det er smag og ansvarlighed i samme mundfuld.

– Det overrasker de fleste, at vores nye brød og boller smager så godt, som det gør.  Men vi har igennem længere tid arbejdet på at finde de bedste opskrifter. Udover kvalitetsmel fra Italien og Canada er hemmeligheden en koldhævning på et helt døgn, siger Ann Kirstine Havsteen.

Artiklen har været bragt i DSK Magasinet “Vækst i politisk forbrug”.

Marketing- og kommunikationsdirektør Ann Kirstine Havsteen, Circle K: – Flere og flere af vores kunder vælger et sundere måltid med friskpresset smoothies og en frisksmurt sandwich. Foto: Flemming Effersøe

 

Del:

RELATEREDE NYHEDER

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: