Spring til indhold
Søg
Close this search box.

MENY favner danskernes nyfundne madglæde  

Coronakrisen skal bruges som springbræt til at styrke alliancen mellem ”madarbejdere” og kunder Flere danskere har brugt mere tid i køkkenet under coronakrisen.  Både børnefamilier og særligt de unge har

Coronakrisen skal bruges som springbræt til at styrke alliancen mellem ”madarbejdere” og kunder

Flere danskere har brugt mere tid i køkkenet under coronakrisen.  Både børnefamilier og særligt de unge har brugt tiden i køkkenet på at spise bedre og mere varieret.

Det vil kædedirektør Kenneth Holmen Pedersen, MENY, bruge som brændstof i alliancen mellem kompetente ”madarbejdere” og kunderne:

– Mange af de adfærdsændringer, som coronakrisen har ført med sig, skal vi blive ved med at holde fast i. For midt i sundhedskrisen sker der noget godt for vores sundhed på anden vis. Både for vores nysgerrighed, vores samvær og ikke mindst for vores smagsløg.

Han hæfter sig især ved, at Madkulturen i sin rapport skriver, at: ”det peger på et stort potentiale og en oplagt mulighed for at bygge videre på de unges madlavning og skabe fundamentet for en sund og bæredygtig madkultur i fremtiden”.

– Den positive udvikling skal vi holde fast i. Mad er mere end bare brændstof til kroppen. Det er også brændstof for sjælen. Det er glæde, det er gode råvarer, og det er et større udsyn, siger kædedirektøren for ”hele Danmarks fødevaremarked”.

Nu venter næste opgave: At holde fast i den nysgerrighed, der er opstået, i kravene fra kunderne om lokale leverandører, bedre mad og større sortiment. Den nysgerrighed skal blive ved med at spire.

Indkøbsturen skal ifølge Kenneth Holmen Pedersen ikke kun handle om at putte de billigste varer i en kurv og komme hurtigt ud:

– Vi skal kunne tilbyde noget mere. Vores udvalg af mad og vores ”madarbejdere” er kernen i vores forretning. De skal kunne inspirere kunden til nye madoplevelser, de skal have den nødvendige viden om råvaren, de skal berige hverdagen, weekenden og festen.

– Vi skal skille os ud, når det gælder kvalitet og udvalg. De innovative og driftige købmænd har fingeren på pulsen, når det gælder lokale leverandører, specialister og kundernes lokale ønsker. De skal favne den bevægelse, som covid-19-nedlukningen har sat i gang, siger kædedirektør Kenneth Holmen Pedersen, MENY. Foto: Dagrofa

 

Del:

RELATEREDE NYHEDER

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: