Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Madspildspris går til Comwell Hotels

Onsdag den 30. august overrækker fødevareminister Jacob Jensen madspildsprisen ”Stræberen” til Comwell Hotels for deres store arbejde med at reducere madspild i alle led af fødekæden.

“Stræberen” er en pris, der hylder en person eller virksomhed, der på bemærkelsesværdig vis har udmærket sig i kampen mod madspild. De Samvirkende Købmænd (DSK) ønsker at hylde mennesker og virksomheder, der gør en forskel og er med til at præge udviklingen i en positiv retning. Derfor har DSK indstiftet prisen ”Stræberen”.

”Det er altid en svær beslutning at skulle udvælge kun én person eller virksomhed, der gør en forskel for at reducere madspild, når vi ser de mange initiativer, der er rundt om i landet. Alligevel skiller Comwells arbejde sig ud fra mængden. Det gør de, fordi de – udover at være first movers – har arbejdet på at komme hele vejen rundt om emnet og involveret både produktionen, medarbejderne og omverdenen. Især deres fokus på læring og uddannelse af medarbejdere samt den involvering og holdindsats, det har skabt, har gjort indtryk.”

”Derudover har Comwell ivrigt delt deres erfaringer på en bred vifte af platforme, såsom artikler, podcasts, paneldebatter, opskriftsbøger og videoer med mere. Dette bidrager til at sprede budskabet og tjener som stor inspiration for andre – også uden for branchen. Derfor er det med stor fornøjelse og stolthed, at vi i år overrækker madspildsprisen ”Stræberen” til en så værdig modtager og inspirator som Comwell Hotels,” udtaler Jannick Nytoft, adm. direktør for De Samvirkende Købmænd.

Det er fødevareminister Jacob Jensen, der overrækker prisen til CEO for Comwell Hotels, Peter Schelde, når den overrækkes på Comwell Portside i Nordhavn onsdag den 30. august kl. 11:00.

”Vi er meget stolte af at modtage den fornemme madspildspris, og ser det som en stor anerkendelse af vores medarbejderes dedikerede indsats i arbejdet med madspild. Vi har arbejdet målrettet med at mindske vores madspild i Comwell gennem mange år og har også sat ambitiøse mål på området, ligesom vi har igangsat mange tiltag, så vi hele tiden udvikler og forbedrer os. Vi måler kontinuerligt på madspild i vores køkkener, vi uddanner vores kokke til Green Chefs via vores egen nye uddannelse, og vi optimerer indkøb og råvareudnyttelse,” fortæller Mai-Britt Jensen, HR & Sustainability Direktør, Comwell Hotels, og understreger:

”At komme madspild til livs er dog ikke noget, vi som hotelkæde kan lykkes med alene. Det kræver fælles høje standarder og solide samarbejder på tværs af hele industrien,” slutter Mai-Britt Jensen.

Del:

RELATEREDE NYHEDER

Billedet viser en mindre købmandsbutik i en mindre by i landdistrikterne
Debatindlæg

Landsbyers livsnerver er truede

En del af vores landdistrikter står over for store udfordringer som butiksdød og fraflytning, men også med unikke muligheder for udvikling og vækst.

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: