Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Madkongen kombinerer livskvalitet og kostråd

Kædedirektør Kenneth Holmen Pedersen, MENY, prøver at finde sin egen balance mellem sundhed, planeten og livskvalitet Vi holder af mad, lyder det fra hele Danmarks madmarked. Vi har ringet til

Kædedirektør Kenneth Holmen Pedersen, MENY, prøver at finde sin egen balance mellem sundhed, planeten og livskvalitet

Vi holder af mad, lyder det fra hele Danmarks madmarked. Vi har ringet til kædedirektøren for MENY, Kenneth Holmen Pedersen, for at høre, hvad han har på menuen hjemme hos sig selv.

– Lever du op til de nye nationale kostråd?

– Jeg lever i et regime af sundhed, da jeg er gift med en diabetiker, svarer Kenneth Holmen Pedersen og tilføjer i samme afvæbnende åndedrag, at han nyder, når der kommer en god bøf og kartofler på tallerkenen.

For han elsker mad. Men ikke jo mere desto bedre. Han har for længst – ikke mindst som topchef i en supermarkedskæde med højtprofilerede fødevareafdelinger – fundet kærligheden til kvalitet og nye smagsoplevelser.

– Madvaner handler om at finde den rette balance mellem vores egen sundhed, planeten og livskvalitet. Det er jo heldigvis op til den enkelte at dosere de tre elementer, siger Kenneth Holmen Pedersen.

MENY introducerede i fjor såkaldte klimaambassadører, som kan rådgive og inspirere kunderne til mere klimavenlig kost, som også er ét af målene i de nye kostråd fra Fødevarestyrelsen.

– Vi vil gerne hjælpe kunderne med at overvinde den barriere, som for mange synes at stå mellem smag og sundhed. Det behøver ikke at være hinandens modsætning, siger kædedirektøren og taler af erfaring med henvisning til den udmærkede mad, han får serveret derhjemme af den bedre halvdel. For det er fruen, som har valgt at stå for madlavningen.

Parret har ikke længere hjemmeboende børn – men når de kommer på besøg, så nyder de at få serveret de retter, som de kender fra deres barndom og ungdom.

– Men jeg kan også konstatere, at de har en stor viden og bevidsthed om maden i forhold til sundhed og klima. Så vi vil se madvaner under forandring med de nye generationer, hvor det grønne og sikkert også nemme, sunde løsninger bliver efterspurgt, siger Kenneth Holmen Pedersen og tilføjer:

– Og det er netop, hvad vi er i fuld gang med at indrette vores MENY-butikker til med bl.a. vægte på det veganske og vegatariske og et nyt, stort samarbejde om sortimentet med en leverandør som Naturli’ og egne klimaambassadører.

Del:

RELATEREDE NYHEDER

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: