Fagfolk og mærkevareleverandører sammen på messe i Lokomotivværkstedet i København for at sætte håndværket og kærligheden til mad og drikke på skinner
155 udstillere stod fra tirsdag morgen i går klar, da Madværkstedet for anden gang inviterede branchen indenfor til to messedage i Lokomotivværkstedet i København.
Også i dag kan de besøgende både møde grossister og leverandører samt etablerede og lokale fødevareproducenter, der blandt andet fremviser 170 produktnyheder, hvor det gode håndværk er i centrum.
Adm. direktør Niels Jensen fra brancheforeningen MLDK Mærkevareleverandørerne kunne på messen afsløre nyheden om en digital platform til fødevarebranchen, der skal binde de fysiske messer sammen ved at samle relevant indhold fra fødevarebranchens leverandører.
I forlængelse af Madværkstedet 2019 lancerer Mærkevareleverandørerne Madværkstedet Online.
Det er en platform, hvor brugerne blandt andet kan finde inspirationsartikler fra leverandører, opskrifter og brancheinformation.
– Madværkstedet Online opfylder et stigende krav om information og inspiration døgnet rundt. Men platformen er ikke et alternativ til den fysiske messe. Det fysiske møde mellem mennesker går aldrig af mode, siger Niels Jensen og tilføjer:
– Tværtimod bliver det måske mere og mere nødvendigt, når en stor del af hverdagen ellers er i det digitale univers. På den fysiske messe inspireres man. Passionen folder sig ud.
I sin velkomsttale takkede administrerende direktør i MCH A/S, Georg Sørensen mærkevareleverandørernes brancheforening for et godt og tæt samarbejde og for at tage initiativ til at skabe messen.
