Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Kontrolkampagne: Vildledende markedsføring

Fødevarestyrelsen kører i perioden august til oktober 2015 en kontrolkampagne omkring, hvordan virksomheder anvender anprisninger, der fremhæver en særlig kvalitet ved en fødevare. Der vil være særligt fokus på

 

Fødevarestyrelsen kører i perioden august til oktober 2015 en kontrolkampagne omkring, hvordan virksomheder anvender anprisninger, der fremhæver en særlig kvalitet ved en fødevare. Der vil være særligt fokus på anprisninger, der relaterer sig til en særlig behandlingsmåde, en særlig opskrift eller har en særlig oprindelse.

Ved kontrolkampagnen forventes det, at Fødevarestyrelsen vil spørge virksomhederne om, hvad der ligger til grund for, at de bruger de enkelte anprisninger. Anprisningerne skal kunne dokumenteres. Dvs. kontrollen kan spørge ind til opskrifter, råvarer og evt. fakturaer.

Del:

RELATEREDE NYHEDER

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: