Spring til indhold

DSK Magasinet – tema om samfundsansvar

Det nye DSK Magasin ”Vækst i politisk forbrug” er helliget gode historier om praktisk samfundsansvar i vor verden. Ikke bare højstemte visioner og politiske programerklæringer, som vi kender dem fra

Det nye DSK Magasin ”Vækst i politisk forbrug” er helliget gode historier om praktisk samfundsansvar i vor verden. Ikke bare højstemte visioner og politiske programerklæringer, som vi kender dem fra mange engelske dagligvarekæder – og såmænd også til tider herhjemme – men konkrete handlinger til f.eks. bedre dyrevelfærd. Magasinet fortæller bl.a. om, hvordan Gram Slot og Rokkedahl Kylling arbejder med at sikre bedre miljø og dyrevelfærd.

I magasinet kan du læse resultaterne af en ny forbrugerundersøgelse, som analyseinstituttet Kundepanelet har foretaget for DSK. Undersøgelsen afdækker forbrugernes holdning til kød, madspild, plastposer og arbejdsforhold. Svarene afspejler en dyb splittelse hos forbrugerne i forhold til om de selv, butikkerne eller politikerne har ansvaret for sundhed, miljø og etik.

I magasinets leder skriver John Wagner, at ”vi har alle – fra jord til bord, producenter, forarbejdningsindustrien, leverandørerne i øvrigt, grossisterne, kæderne, købmændene, kunderne og vore valgte repræsentanter på tinge – et medansvar og fælles ansvar for, at uansvarlighed i forhold til klima og miljø, menneskerettigheder osv. ikke tager overhånd som følge af kortsigtet grådighed”.

 

 

Del:

RELATEREDE NYHEDER

moms og afgifter på dagligvarer og fødevarer
Pressemeddelelser

30% af dit indkøb er statsafgifter

Når danskerne handler dagligvarer, lander tre ud ti kroner i statens lommer i form af moms og afgifter. To ud af kronerne er moms, den sidste krone er særlige punktafgifter. De Samvirkende Købmænd har på baggrund af data fra købmændene dannet sig et billede af en ”almindelig” indkøbskurv, og hvad der i gennemsnit handles for. Det viser, at vi i

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: