Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Det handler om mere end at handle ind

Vi savner nye købmænd, og mange steder i landet er der problemer med at få medarbejdere som følge af den historisk lave ledighed. Samtidig skal vi have italesat, at det

Vi savner nye købmænd, og mange steder i landet er der problemer med at få medarbejdere som følge af den historisk lave ledighed.

Samtidig skal vi have italesat, at det at arbejde i dagligvarehandlen er værdifuldt. Det er job, der de seneste to år har vist sig som en del af den samfundskritiske infrastruktur. Købmændene og medarbejderne i butikkerne er hverdagens helte.

Derfor indleder vi nu en stor kampagne, der skal løfte købmændenes image og medvirke til, at antallet af ansøgere til job i dagligvarehandlen bliver større. Kampagnen kører i to spor: Et image-spor, der skal løfte dagligvarehandlens anseelse, jobbet som købmand og i det hele taget det at arbejde i en dagligvarebutik. Det andet spor handler direkte om rekruttering og skal øge antallet af personer, der her lyst til at vælge en karriere i vores branche.

Kampagnen under overskrifter som ”Det handler om mere end at handle ind” skydes i gang mandag den 31. januar med helsidesannoncer i dagblade og ugeaviser, biografreklamer og indslag på de sociale medier som Facebook, LindedIn, Tik-Tok, YouTube og Instagram. I forbindelse med kampagnen er der produceret en hjemmeside: www.dinlokalekøbmand.nu, som kan guide de unge videre til de enkelte kæder og deres job og karrieremuligheder.

”Vi gør nu en en ekstraordinær indsats for, at ”lagkagen” – antallet af ansøgere til job i dagligvarehandlen – bliver større. Og så vil vi selvfølgelig gerne have det største stykke, fordi vi i købmændenes verden har en kombination af selvstændighed, lokalt engagement og indtjeningspotentiale, som ingen andre kan byde på”, siger John Wagner, adm. direktør for DSK.

Bag kampagnen står også REMA 1000, MENY, SPAR, Min Købmand, Let-Køb, Løvbjerg og ABC Lavpris. Købmændenes finansieringsinstitut, KFI Erhvervsdrivende Fond, har støttet kampagnen med et millionbeløb.

 

Del:

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: