Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Den lokale udstråling

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed… Det har altid været, er og forbliver sikkert et mantra i både ejendomsbranchen og dansk dagligvarehandel Det skriver adm. John Wagner, DSK, i en leder i DSK

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed… Det har altid været, er og forbliver sikkert et mantra i både ejendomsbranchen og dansk dagligvarehandel

Det skriver adm. John Wagner, DSK, i en leder i DSK Magasinet med temaet ”Det lokale engagement er godt købmandskab.” Magasinet er udkommet i maj 2019.

Men beliggenhed gør det ikke alene. På de bedste beliggenheder ligger konkurrenterne sandsynligvis i nærheden. Kampen om kunderne bliver derfor, hvem der er mest tiltrækkende.

John Wagner, adm. direktør for De Samvirkende Købmænd. Foto: Keld Navntoft

– For mig handler det om udstråling – de på mange måder umærkelige, men stærkt virkningsfulde signaler, som butikken udsender, hvad enten det er butikkens facade, udenomsarealet, indgangspartiet, kundevognenes og indkøbskurvenes tilstand eller lyset og duften i frugt & grønt, siger John Wagner.

Købmandens nærvær i butikken over for medarbejdere og kunder skaber sammenhold og selvtillid.

Men også på banen uden for butikken kan købmanden gøre en forskel.

– Det samme kommer til udtryk, når mange købmænd engagerer sig i lokalsamfundet. Hvad enten det er i den lokale fodboldklubs bestyrelse, i Rotary, i Forsamlingshusets bestyrelse, i en lokal vælgerforening, skolebestyrelsen eller på den lokale golfbane, så skaber det sympati og understreger det skæbnefællesskab, som der ofte er mellem købmandens fremdrift og det nære samfund, siger John Wagner.

REMA 1000 købmand Pia Stobberup er en af de mange medlemmer af DSK, som gør en forskel i butikken og lokalsamfundet.

 

Del:

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: