Nyheder

Butikschef i MENY Værløse vinder detailhandlens prestigepris

1. oktober 2019
        
    

Bornholmeren Sander Dick-Nielsen har i en alder af bare 27 år sat købmandskabet på en vinderformel i hele Danmarks madmarked

– Det er nærmest uvirkeligt at være nomineret til sådan en pris. Jeg er opvokset i en købmandsfamilie og har været grossist. For mig er de andre nominerede en gruppe af rockstjerner. At være en del af den gruppe er uvirkeligt, forklarede Sander Dick-Nielsen forud for overrækkelsen af Danish Retail Award.

En lille gruppe af medarbejdere fra MENY Værløse, hvor Sander Dick-Nielsen har været butikschef siden foråret 2017, var med til awardshowet på Børsen. Blandt de otte nominerede butikschefer fra hele landet var den unge købmands-komet fra Værløse med bornholmske rødder en af de tre vindere, som kan se frem til en rejse til Shanghai.

Det er niende år i træk, at Dansk Handelsblad i samarbejde med Dansk Erhverv og ZBC, en af landets største erhvervsskoler, uddeler Danish Retail Award. Prisen gives til de mest entusiastiske og forandringsskabende butiks- eller varehuschefer – både inden for daglig- og specialvarehandel.

På butikkens facebookside skriver købmand Søren Engberg, der også har MENY i Rødovre Centrum, at ”Sander Dick-Nielsen har en passion for gode dagligvarer, hans store hjerte for god service og ikke mindst hans stærke lederskab, hvilket tydeligt både mærkes og ses, hvad enten man er kunde eller medarbejder i MENY Værløse”.

Sander Dick-Nielsen er nærmest født ind i branchen. Han er vokset op i en købmandsfamilie i Nexø. I januar 2015 kom han til MENY i Værløse, hvor han blev forfremmet til butikschef den 1. marts 2017.

Allerede som 18-årig købte Sander Dick-Nielsen en grossistvirksomhed med bornholmske specialiteter og mødte købmand Søren Engberg for at få sine varer ind på hans hylder. Der var god stemning på mødet. Og da Sander nogle år senere valgte at sælge sin virksomhed, kom han i tanke om Søren Engberg. Han åbnede straks sine døre for den unge bornholmer.

– Det skal siges, at uden et stærkt hold af helt fantastiske kollegaer, så kan end ikke verdens dygtigste butikschef lykkes. Som købmand og ejer af butikken er det hver dag en fornøjelse at følge Sander og butikkens øvrige ansatte, når de leverer det ene inspirerende kundearrangement efter det andet, siger Søren Engberg.

Selv lægger Sander Dick-Nielsen vægt på, at kunderne allerede på de tre første meter skal mærke butikken helt ind i maven: – Vi bruger kun ekstra tid på de varer, som gør os til noget særligt. Derfor er alle vores endegavle en oplevelse i sig selv for kunderne, hvor de finder varer, som de ellers ville skulle handle hos specialbutikker.

Strategien har givet gevinst. Siden Sander Dick-Nielsen kom med på holdet, har butikken været på en konstant vækstrejse.

Søren Engberg siger: – Dag efter dag sørger Sanders og hans team for en salgsklar og indbydende butik. Altid godt humør, alt fokus og fuld fart på – dog aldrig mere fart, end at butikkens kunder bliver serviceret som på et “5-stjernet hotel”.

Butikschef Sander Dick-Nielsen vægt på, at kunderne allerede på de tre første meter skal mærke butikken helt ind i maven.