Nyheder

ABC Lavpris fejrer fødselsdag med gratis varer for én million kroner

26. september 2018
             
    

Købmand Tommy Helm Andreasen i Randers ruster sig til finale i morgen aften efter fire hektiske uger med fødselsdagspriser. 28 kunder får hver en indkøbsvogn fyldt med varer for 2.500 kroner

Som købmand sætter Tommy Helm Andreasen altid en ære i at gøre noget ekstra for sine loyale kunder i ABC Lavpris i Randers. Og i morgen i aften bliver noget ekstra særligt, når han sammen med sine medarbejdere forærer dagligvarer til 28 heldige kunder for i alt 70.000 kroner.

ABC Lavpris fejrer, at kæden har 37års fødselsdag.

– Det bliver pen fornøjelse at mødes med de glade vindere på en anden måde end klokken 16:30 efter en lang arbejdsdag, hvor de hurtigt skal handle og hjem og lave mad og så videre, siger Tommy Helm Andreasen, der lover en helt speciel stemning i Tranekærcentrets indgang i morgen klokken 19.

– Det bliver med smil og glæde og bobler i glassene for at markere finalen på vores fire uger lange fødselsdag, hvor kunderne hver uge har kunnet klippe en kupon ud i tilbudsavisen og være med i konkurrence om varer for næsten en million kroner i samtlige 14 butikker, siger Tommy Helm Andreasen.

Masser af likes på Facebook

Tirsdag aften var sidste chance for at lægge en kupon i en postkasse i butikken. Som en ekstra service har købmanden hver uge lagt tilbudsavisen på butikkens facebookside, så kunderne kunne printe annoncen og klippe kuponen ud, hvis de ikke modtager tilbudsavisen på privatadressen.

Det har over fire uger givet 3.800 likes på butikkens opslag om konkurrencen og er nået ud til næsten 80.000. Det har fået 53.000 til at interagere med opslagene. Opslagene er blevet boostet med 50 kr. per uge.

Der er over 10.000, som har deltaget alene i butikken i Randers. Og de kommer fra byer spredt ud over et stort opland til den gamle købstad ved Gudenåens udløb i Randers Fjord. ABC Lavpris åbnede for knap et år siden i Tranekærcentret i Randers.

Opgiver aldrig en glad kunde

– Når en vinder er trukket, kontakter vi vinderen, som altid er overrasket og meget glad. Vi har af og til problemer med at få fat i kunderne, men vi giver ikke op. Det vil sige, at gevinsten ikke er tabt eller går videre til en anden, hvis man ikke lige tager telefonen, fortæller købmanden og giver et eksempel fra januar i fjor, da han var købmand i ABC Lavpris i Tørring:

– Vi ringede forgæves til en kunde over 30 gange. På udleveringsdagen kørte jeg forbi kunden for at overbringe den glædelige nyhed om, at der stod en vogn fyldt med varer til hende i butikken. Men hun var ikke hjemme.

– Naboen undrede sig heldigvis over, at jeg stod uden for kundens dør og bankede på. Og naboen spurgte om hun kunne gøre noget. Det viste sig, at kunden havde været på sygehuset i en periode og derfor ikke havde svaret.

Vinderen ringede til købmanden senere samme dag klokken 17:30 og fortæller, at hun er kørt fra sygehuset med sin veninde og er på vej mod butikken. Hun når lige at være i butikken til klokken 18:00 og får udleveret sin vogn sammen med de andre 27 glade vindere.

– Mon ikke aftenen blev lidt bedre denne dag oven på sygehusbesøget, spørger Tommy Helm Andreasen.

Fest for kunder og butik

Han forestiller sig, at nogle vil synes, at det er meget at gøre ud af en fødselsdagskonkurrence.

– Jeg synes personligt, at det er fuldt fortjent, at kunderne får noget igen. De er altid gode til at komme forbi og handle hos os. De er med til at gøre hverdagen god for mig og mine medarbejdere. Et smil og et hej betyder rigtig meget for os i butikken. Ligesom kunderne ved vi, at vi er glade for, at de handler hos os, ligeså glad er jeg og medarbejdere over at vide, at de er taknemmelige, når vi giver noget igen. Selvfølgelig udover den service, vi hver dag glæder os over at give dem.

– Det er en stor opgave at ’’gå på indkøb’’ for 70.000 kroner. Det har taget to mand det meste af en arbejdsdag at fylde 28 indkøbsvogne med varer for 2.500 kroner, siger købmand Tommy Helm Andreasen, der glæder sig til at fejre kædens fødselsdag næste år med en ny konkurrence for kunderne. Foto: Flemming Effersøe.