Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Landsdækkende kampagne for at handle lokalt

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Min Købmand bliver omdrejningspunktet i en landsdækkende Køb Lokalt-kampagne, som skal styrke det lokale handelsliv i kølvandet på coronakrisen En lange række byer skruer nu op for markedsføring og charme

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Min Købmand bliver omdrejningspunktet i en landsdækkende Køb Lokalt-kampagne, som skal styrke det lokale handelsliv i kølvandet på coronakrisen

En lange række byer skruer nu op for markedsføring og charme over for byens borgere. Der vil være synlig udsmykning i butikkerne og store Køb Lokalt-bannere hen over strøggaderne som optakt til Køb Lokalt-dagen i sensommeren.

Min Købmand deltager også i det landsdækkende initiativ ”Sæt pris på din by – Køb lokalt”, som sætter fokus på betydningen af det lokale handelsliv i Danmark. 157 butikker i kæden går sammen med 14 byer om at fejre og bevare det lokale handelsliv i Danmark, så kampagnen dækker 170 byer og byområder.

– Kampagnen rammer lige ned i dna’et hos den lokale købmand, som ofte er stedet, hvor folk mødes og får en hyggesnak med hinanden og med købmanden og hans medarbejdere. Samtidig udfylder den lokale købmand som regel mange andre roller som f.eks. apoteker, bager og postmester. Det skaber sammenhold og styrker fællesskabet i de mindre byer, siger Richo Boss, som er kædedirektør for Min Købmand.

Oprindeligt skulle Køb Lokalt-dag i Danmark have været holdt den 25. april. Men så kom coronakrisen i vejen, og dagen blev udskudt til forventeligt 5. september i år.

Idéen til ”Sæt pris på din by – Køb lokalt” er udviklet af reklamebureauet Marketsquare, støttet af MobilePay, De Lokale Ugeaviser og BIDdanmark og udarbejdet i tæt samarbejde med de lokale handelsstandsforeninger. Desuden støtter Min Købmand initiativet i 2020 med bidrag fra KFI Erhvervsdrivende Fond.

Coronakrisen har sat dansk detailhandel under uhørt hårdt pres. Derfor har arrangørerne bag årets Køb Lokalt-dag, sammen med de deltagende byer, med kort varsel besluttet at igangsætte en Køb Lokal kampagne.

– Med coronaens indgreb i danskernes indkøbsvaner har detailhandlen fået en endnu større udfordring end webhandel og urbanisering. Derfor har vi sadlet om og vælger nu at søsætte kampagnen straks og så vente til begyndelsen af september med at holde den rigtige festdag for den lokale handel, siger Claus Bunkenborg, der er direktør for MobilePay A/S.

Selve konceptet er udviklet for at skabe en årligt tilbagevendende ’Sæt pris på din by – Køb Lokalt’-dag. Det blev første gang med stor succes testet i oktober 2018 i Assens, Hillerød, Holstebro og Hærvejsklyngen. Målet er at styrke danskernes bevidsthed om at handle lokalt for at fastholde levende og dynamiske byer.

Læs mere om Køb Lokalt-projektet på www.prisdinby.dk.

Mange gevinster ved at støtte de lokale butikker

  • Sikre lokale arbejdspladser
  • Understøtte sponsorer bag lokale idrætsforeninger og klubber
  • Sikre gratismediers annonceindtægter
  • Reducere transport
  • Understøtte huspriserne lokalt
  • Sikre en fortsat dynamisk og attraktiv by

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://youtu.be/tr0bbDkSg5w”][/vc_column][/vc_row]

Del:

RELATEREDE NYHEDER

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: