Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Ny kampagne om unges køb af alkohol

Ny kampagne for overholdelse af salgsaldersgrænserne sætter fokus på de unge og ikke butikkerne. Et samarbejde mellem bl.a. DSK, Dansk Erhverv, Bryggeriforeningen og Horesta sætter fokus på salget af alkohol

Ny kampagne for overholdelse af salgsaldersgrænserne sætter fokus på de unge og ikke butikkerne.

Et samarbejde mellem bl.a. DSK, Dansk Erhverv, Bryggeriforeningen og Horesta sætter fokus på salget af alkohol til de unge i butikkerne. Der er tale om en oplysningskampagne, der har de unge selv som målgruppe. Kampagnen har anti-helten Party-Prinsen i hovedrollen.

Mange medier kritiserer udelukkende butikkerne, hvis der sker salg af alkohol og tobak til kunder, der ikke er gamle nok. Party-Prinsen henvender sig direkte til de unge på bl.a. Facebook og You Tube helt uden kritik af detailhandelen.

Partnerskabet er et led i regeringens bud på en ny ramme for ambitiøs forebyggelsespolitik, hvor de relevante brancher skal bidrage til bedre resultater.

Hvis man vil genopfriske de gældende aldersgrænser kan de ses her.

Del:

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: