Spring til indhold
Søg
Close this search box.

Parfumedreng eller naturlig dreng

Miljøstyrelsen klar med kampagne, som skal øge kendskabet til parfumeallergi Risikoen for at udvikle parfumeallergi stiger i takt med antallet af forskellige plejeprodukter med parfume, der bruges. Og vidste du,

Miljøstyrelsen klar med kampagne, som skal øge kendskabet til parfumeallergi

Risikoen for at udvikle parfumeallergi stiger i takt med antallet af forskellige plejeprodukter med parfume, der bruges.

Og vidste du, at selv naturlige og økologiske duftstoffer fra planter, blomster eller frugter kan give parfumeallergi?

Kun 16 pct. af danske drenge mellem 13 og 19 år har kendskab til parfumeallergi.

I en ny kampagne fra Miljøstyrelsen er der ren besked til drengene og deres forældre om, at det ikke er ligegyldigt, hvad de unge drenge bruger af parfume for at holde lugten af sved på afstand.

Langt de fleste drenge bruger deodorant i hverdagen.

I gennemsnit bruger danske drenge mellem tre og fire forskellige personlige plejeprodukter. De fleste indeholder parfume.

En undersøgelse foretaget af Miljøstyrelsen viser, at 15 pct. af alle teenagedrenge indimellem har kløe eller udslæt.

Budskabet i kampagnen fra Miljøstyrelsen er, at man kan gøre meget for at reducere sit forbrug af personlige plejeprodukter med parfume og dermed undgå parfumeallergi.

Jo flere produkter med parfume, man bruger jo større er risikoen for at udvikle parfumeallergi. Når man først har fået allergien, går den aldrig væk igen.

De 3 parfumeråd:

  • Byt din deodorant ud med et parfumefrit alternativ – den er lige så effektiv til at fjerne dårlig lugt, som en med parfume
  • Kan du ikke undvære dit yndlingsprodukt med parfume, så udskift nogle af de øvrige produkter med “parfumefri”- gerne dem som bliver længe på huden.
  • Bruger du rigtig parfume, så sprøjt den på tøjet frem for direkte på huden.

Det er målet med kampagnen at øge kendskabet hos både drengene og deres forældre med fokus på mødrene og få dem til at se efter produkter uden parfume ved at tjekke deklarationen for ord som: ”perfume”, ”parfum”, ”fragrance” eller ”aroma”.

Miljøstyrelsen har i forbindelse med kampagnen gennemført 214 interviews med drenge i alderen 13-19 år og 376 interviews med en af deres forældre. Og det fremgår af svarene, at der er grobund for budskabet om at undgå parfumeallergi.

60 pct. af alle mødre overvejer at købe parfumefri shampoo og deo til deres teenagedreng næste gang.

Læs mere her.

 
 

Unge naturtalenter udvikler officiel kampagnefilm

En konkurrence med appel til kreativitet og flair for sociale medier skal få drengene i målgruppen 13 til 19 år til at udvikle Miljøstyrelsens kampagne om at undgå parfumeallergi.

I stedet for løftede pegefingre håber Miljøstyrelsen at nå målgruppen ved at få de unge drenge til selv at give deres bud på en kampagne.

I perioden fra 4. oktober til 27. oktober kan drengene uploade deres egen film på kampagnesiden Naturaltalents.dk og være med i konkurrencen om et rejsegavekort på 7.000 kr. og få tildelt titlen Natural talent.

De største naturtalenter med flest likes kommer under kyndig kreativ træning på en Bootcamp den 3. og 4. november med erfarne reklamefolk – og ikke mindst Youtuberne Gex og Husum, der bl.a. fortæller om at fange sine følgeres interesse. Her dystes der i hold om at lave Miljøstyrelsens officielle film.

 

 

 

 

 

 

Del:

Nyhedsbrevet for selvstændige købmænd: